CRM staat voor Customer Relationship Management, ook wel klantrelatiebeheer. Dit aspect is zeer belangrijk voor je bedrijf, want hiermee zorg je ervoor dat de relatie met je klant optimaal wordt benut. Zonder je klanten kun je als bedrijf niets bereiken en zodoende is het belangrijk dat CRM op de juiste manier wordt toegepast. Door de juiste software te gebruiken kun je met CRM de processen optimaal laten verlopen, waardoor je een goede samenwerking tussen je bedrijf en je klanten kunt bewerkstelligen.
CRM gaat dus over de klantrelaties en de bijbehorende processen. Denk hierbij ook aan de projecten die bij de klant horen. Een CRM systeem biedt de benodigde tools aan en zorgt ervoor dat het werk efficiënt en effectief kan worden uitgevoerd. Er zijn veel verschillende soorten software die je kunt gebruiken. Lees verder voor meer informatie over wat CRM is, wat een systeem is, waarom je het moet gebruiken en welke systemen er zijn.
CRM is een centraal begrip binnen je bedrijf als het gaat om de relatie met je klanten. Bij CRM staan drie onderdelen centraal: Sales, Marketing en Service. Met CRM zorg je ervoor dat deze processen optimaal verlopen en je een goede samenwerking krijgt tussen je bedrijf en klant. Je kunt je verkoopkansen vergroten en projecten op de juiste manier uitvoeren. De documenten kunnen op de juiste manier worden benut, opgeslagen en beheerd. Met CRM kun je ook marketing toepassen, hiermee vergroot je je bereik en de kans op meer klanten voor je bedrijf. Ook is je product of dienst van groot belang, hiermee weet je wat je je klanten kunt bieden en waar er ruimte is voor verbetering of uitbreiding.
Je bent beschikbaar voor je klanten als zij aangeven niet tevreden zijn over een product of dienst, je klantenservice is van groot belang en je bereikbaarheid en behulpzaamheid zorgt ervoor dat je klant tevreden is. Potentiële klanten overtuig je en worden klanten, door CRM op de juiste manier toe te passen blijven deze klanten tevreden en verlaten ze niet snel je bedrijf. Hoe meer tevredenheid er is onder de klanten, hoe groter de kans is dat jouw bedrijf wordt aangedragen bij nieuwe potentiële klanten.
Een CRM systeem is een portaal waarin alle klantrelatie gerelateerde zaken worden behandeld. Met behulp van de nodige tools kun je de werkprocessen hierin optimaliseren en krijg je de nodige overzicht om de juiste acties te ondernemen per klant. Een CRM systeem geeft je de mogelijkheid om de klanten te registreren en te beheren. De bijbehorende projecten worden bijgehouden en je bent met behulp van je systeem op de juiste manier bereikbaar voor je klanten. Met dit systeem kun je ook de financiële aspecten goed bijhouden, denk hierbij aan de administratieve zaken en het genereren van facturaties.
Ook kun je met een CRM systeem rapportages uitbrengen, hierdoor kun je terugblikken op hoe de processen zijn verlopen en kun je analyseren waar er ruimte voor verbetering is. Je kunt de marketing tools benutten om je bereik te vergroten en hiermee meer klanten binnen te halen. Tot slot heb je een goede kijk op je producten en diensten, hierdoor weet je of er meer producten moeten worden aangeschaft of dat er ruimte is voor meer producten en diensten.
CRM software moet gebruikt worden, omdat je op deze manier de processen het beste laat verlopen met betrekking tot de relatie met je klanten. Door deze software toe te passen kun je leads omzetten in klanten, klanten tevreden houden en hiermee de kans te vergroten dat je bedrijf wordt aangedragen bij anderen. Door CRM software te gebruiken heb je de juiste overzicht over de situatie met je klanten, hierdoor kun je snel anticiperen op behoeften vanuit de klant. Daarnaast ben je beschikbaar met behulp van je klantenservice, door altijd bereikbaar te zijn vergroot je de tevredenheid van je klanten.
Met de nodige tools kun je je marketing verbeteren en de bekendheid van je bedrijf vergroten. Je bent ook op de hoogte van je producten diensten, hierdoor kun je ook anticiperen op veranderende situaties. Tot slot kun je ook rapportages uitbrengen, hierdoor kun je reflecteren op verlopen processen en kijken wat je in de toekomst anders kunt doen.
Er zijn een aantal CRM software die goed zijn voor je organisatie. De verschillende software worden verder behandeld in de desbetreffende tabs. De volgende CRM software worden uitgelicht:
Superoffice CRM brengt je team samen, duurzame relaties worden hieruit opgebouwd. Belangrijke klantgegevens komen samen op één plek en de sales-, marketing- en serviceprocessen zorgen ervoor dat de klanten altijd op de hoogte zijn en voorlopen op de concurrent.
Efficy heeft als doel om bedrijven te ondersteunen op weg naar succes. Met behulp van de software kun je klantgegevens omzetten in kennis en het werk hiermee vereenvoudigen. Je hebt veel ruimte vanuit Efficy om de software aan te passen, waardoor het aansluit op de wensen van jouw bedrijf.
LIFT Software staat bekend om haar veelzijdigheid. De software zorgt ervoor dat de administratieve processen overzichtelijk zijn en beschouwt de software als service in plaats van een tool voor de organisaties die hier gebruik van willen maken.
Alexion CRM software voorziet je van een systeem op maatwerk gebaseerd op de grootte van je bedrijf. Het is gemaakt voor kleinere organisaties. Je kunt Alexion CRM meenemen in de groei van je bedrijf. Als je als eenmanszaak wil uitbreiden naar meer medewerkers, kun je de software hierin uitbreiden.
Sign in to your account